Yönetim

KASIM 2024 MECLİS VE KOMİSYON KARAR ÖZETİ

                                                                  2024 YILI KASIM AYI MECLİS VE KOMİSYON KARARLARI ÖZETİ

Karar

Yılı

Karar

No

Karar Tarihi

Karar Özü

2024

203

5.11.2024

Meclis üyelerince verilecek önergelerin görüşülmesi.    

 İlçemiz sınırları içerisinde geçen Gediz nehrinin ilçemiz tarım alanları ve deniz eko sistemiz için önemi

herkesçe malumdur. İlçemiz için ve hatta bölgemiz için öneminden şüphe duymadığımız bu akarsuyun

son zamanlarda aşırı derecede kirlenmesinin nedenlerinin araştırılması, bölgemizde kirlenmeye neden

olan sanayi tesis ve bölgelerinin varlığının tespiti, kamuoyunun dikkatinin bu konuya çekilmesi amacıyla

meclisimizce araştırılması konusunun meclis gündemine alınmasını arz ederiz. Konu üyelerin oylarına sunuldu.                                                                                       

KARAR............:                                                                                                                                                                           

Meclisce yapılan açık oylama sonucu,      

Konunun Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 21.maddesine istinaden Plan-Bütçe, İmar, Tarım ve

Çevre, Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Hukuk, Deprem ve

Doğal Afetler ve Turizm Esnaf Komisyonunda görüşülmek üzere havale edilmesine,                                                                                                                                                                       

Oy birliğiyle karar verilmiştir.

2024

204

5.11.2024

Meclis Başkanı tarafından, Foça İlçesi İsmetpaşa Mahallesi 1834 Ada 15 Parsel No’lu Taşınmazın satışı

hususunun belediye meclisinde görüşülmesi için gündemin 4. Maddesine eklenmesini Belediye Meclisi

Çalışma Yönetmeliğinin 8. Maddesi hükmü uyarınca talep edilip, önergenin gündeme alınması hususu

üyelerin oylarına sunuldu.                                                                           KARAR............:     

Meclisce yapılan açık oylama sonucu,  

Konunun Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 8.maddesine istinaden gündeme alınmasına ve

gündemin 4.maddesi olarak eklenmesine,Oy birliğiyle karar verilmiştir.

2024

205

5.11.2024

Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin

10, 11 ve 13. Maddeleri hükümleri uyarınca I Sayılı Kadro İhdası Cetveli (Memur), IV Sayılı Dolu-Boş Kadro

Durumu Cetveli (Memur), V Sayılı Kadro Değişikliği Cetveli (Sürekli İşçi) değişikliklerinin görüşülmesi. Konu

üyelerin oylarına sunuldu.                             KARAR............:    

Meclisce yapılan açık oylama sonucu, Belediye ve Bağlı kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke

ve Standartlarına dair yönetmeliğin 10, 11 ve 13. Maddeleri hükümleri

uyarınca, ekte sunulan I-IV-V sayılı cetvellerin ihdas ve değişikliğin kabulüne,Oy birliği ile karar verilmiştir.

 

2024

206

5.11.2024

4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 32. Maddesi hükmü uyarınca Belediye

Başkanına toplu sözleşme imzalama yetkisinin verilmesi hususunun       görüşülmesi.                                                                                                                                                                      

 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 32. Maddesinde “27/6/1989 tarihli ve

375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 15 inci maddesi hükümleri çerçevesinde sosyal denge tazminatının

ödenmesine belediyelerde belediye başkanının teklifi üzerine belediye meclisince, il özel idaresinde valinin teklifi

üzerine il genel meclisince karar verilmesi halinde, sözleşme döneminde verilecek sosyal denge tazminatı tutarını

belirlemek üzere ilgili mahalli idarede en çok üyeye sahip sendikanın genel başkanı veya sendika yönetim kurulu

tarafından yetkilendirilecek bir temsilcisi ile belediyelerde belediye başkanı, il özel idaresinde vali arasında toplu

sözleşme sürecinin tamamlanmasını izleyen üç ay içerisinde sözleşme yapılabilir.” Hükmü yer aldığından

01.04.2024-31.12.2025 döneminde yetkili sendika ile Belediye Başkanı arasında toplu sözleşme imzalanması

için Belediye Başkanı Saniye FIÇI’ya yetki verilmesi hususu meclisimizce görüşülmüştür.                                                                                                                                                                       

KARAR..............;   Meclisce yapılan açık oylama sonucu,    Belediyemiz ile yetkili Memur Sendikası arasında

sözleşme imzalama hususunda Belediye Başkanı Saniye FIÇI'ya yetki verilmesine, Belediyemizde görev yapmakta

bulunan Kamu Görevlilerine (Memur) 01.04.2024 ve 31.12.2025 tarihleri arasında 4688 sayılı Kamu Görevlileri

Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 32. maddesi gereği Sosyal Denge Tazminatının ödenmesine,  Oy birliğiyle

karar verilmiştir.

2024

207

5.11.2024

5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu geçici 41.maddesi hükmü uyarınca belediyemizin ve

Bağ-Kent Sağlık Eğitim Kültür Sanat Sosyal Hizmet Turizm İnşaat Gıda

Tarım Petrol Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti.’nin SGK Prim Borçlarına karşılık belediye taşınmazlarının SGK’ ya satılması veya

devri hususunun görüşülmesi.                                                               

                Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün 28.10.2024 tarih ve 37419 sayılı yazısında “15/06/2012 tarih ve 28324 sayılı

Resmi Gazetede yayınlanan 6322 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda Değişiklik

Yapılmasına Dair Kanun'un 33. maddesiyle 5510 sayılı Kanuna eklenen geçici 41.maddesinde "... büyükşehir belediyeleri

belediyeler , il özel idareleri ve bunlara ait tüzel kişilerin veya bunlara bağlı müstakil bütçeli ve kamu tüzel kişiliğini haiz

kuruluşların, Sosyal Güvenlik Kurumuna ait olan ve Kuruma bağlı tahsil dairelerince 6183 sayılı Kanun kapsamında takip

edilen borçlarına karşılık, mülkiyeti bu idarelere ait ve üzerinde herhangi bir takyidat bulunmayan taşınmazlardan Kurum

tarafından uygun görülenler Kurumun görevlendireceği üç temsilci ile taşınmazın bulunduğu yerde ki defterdarlık tarafından

görevlendirilecek iki temsilciden oluşan komisyon tarafından ve gerektiğinde bilirkişi mütalaası alınması suretiyle takdir

edilecek değeri üzerinden, borçlu kurumunda uygun görüşü alınarak Kurum bütçesinin gelir ve gider hesaplarıyla

ilişkilendirilmeksizin Kurumca satın alınabilir. Bu idarelerin satın alınan taşınmazlarının tapu işlemlerine esas olan ve

yukarıda belirtilen şekilde tespit edilen değerine eşit tutarda Kuruma ait olan ve 6183 sayılı Kanun kapsamında takip edilen

borçları terkin edilir..." denmektedir. 27.12.2023 tarihinde kabul edilen 7491 sayılı Kanunun 53. Maddesinde 31/05/2006

tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun geçici 41 inci maddesinin birinci fıkrasının

birinci cümlesinde yer alan “31/12/2023” ibaresi “31/12/2028” şeklinde değiştirilmiştir. Bu nedenle Belediyemiz ve tamamı

Belediyemize ait olanBağ-Kent Sağ. Eğ. Klt. Snt. Sos. Hiz. Tur. İnş. Gıda Tar. Pet. Tic. ve San. Ltd. Şti.’nin Sosyal Güvenlik

Kurumu prim borçlarına ilişkin olarak ekte sunulan taşınmazların 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık

Sigortası Kanununun geçici 41. Maddesine göre ödenmesi, 5393 sayılı Belediye Kanununun 18/e maddesi gereğince

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından satın alınmasının ve borçların terkini hususunun Belediye Meclisince görüşülmesini;

Tensiplerinize arz ederim.” Denilmektedir. Konu üyelerin oylarına sunuldu.                                                            

KARAR............:    

Meclisce yapılan açık oylama sonucu,   

Konunun Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 21.maddesine istinaden Plan-Bütçe Komisyonunda görüşülmek

üzere havale edilmesine ve oturuma 15 dakika ara verilerek konunun görüşülmesine, Oy birliğiyle karar verilmiştir.

2024

208

5.11.2024

Foça İlçesi İsmetpaşa Mahallesi 1834 Ada 15 Parsel Nolu Taşınmazın satışı hususunun görüşülmesi.                                 

KARAR............:     

Meclisce yapılan açık oylama sonucu, Konunun Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 21.maddesine istinaden

Plan-Bütçe Komisyonunda görüşülmek üzere havale edilmesine ve oturuma 15 dakika ara verilerek konunun

görüşülmesine, Oy birliğiyle karar verilmiştir.

 

2024

209

5.11.2024

5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu geçici 41.maddesi hükmü uyarınca belediyemizin

ve Bağ-Kent Sağlık Eğitim Kültür Sanat Sosyal Hizmet Turizm İnşaat Gıda Tarım Petrol Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti.’nin

SGK Prim Borçlarına karşılık belediye taşınmazlarının SGK’ ya satılması veya devri hususu ile ilgili komisyon

raporunun görüşülmesi.                     

 Plan-Bütçe komisyonun 05.11.2024 tarihli raporunda “ Meclisimizin 05.11.2024 tarihli toplantısının 1. Bileşiminin

1. Oturumunda komisyonumuza hava edilen 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar veGenel Sağlık Sigortası Kanunu geçici

41. maddesi hükmü uyarınca belediyemizin ve Bağ-Kent Sağlık Eğitim Kültür Sanat Sosyal Hizmet Turizm İnşaat

Gıda Tarım Petrol Ticaret ve Sanayi Ltd. Şti.’nin SGK Prim Borçlarına karşılık belediye taşınmazlarının SGK’ ya

satılması veya devri hususunda; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun “Taşınır ve taşınmaz

satışı” başlıklı 46 ncı maddesinde “Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinin her türlü taşınır ve taşınmazlarının

satışına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilidir. Satış bedelleri genel bütçeye gelir kaydedilir. Diğer kamu idarelerine

ait taşınır ve taşınmazların elden çıkarılması kanunlarında ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde belirtilen yetkili

organlarının kararıyla mümkündür. …” hükmünün yer aldığı, 5393 sayılı Belediye kanunun 15. Maddesinin (h)

bendinde Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, belediye ve mücavir alan sınırları

içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa etmek, tahsis etmek,

bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesis etmek belediyenin yetki ve imtiyazları arasında olduğu, Adı geçen kanunun

18. Maddesinin (e) bendinde Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine

veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması hâlinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla

kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesisine karar vermek

belediye meclisinin görev ve yetkileri arasında olduğu,  5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası

Kanununun Geçici 41. Maddesinde  “31/12/2028 tarihine kadar uygulanmak üzere, özelleştirme kapsamına

alınan kuruluşlar dâhil 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde

Kararname hükümlerine tabi iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müesseseleri,

bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, 18/6/1999 tarihli ve 4389 sayılı mülga Bankalar Kanununa tabi faaliyeti devam

eden kamu bankaları, büyükşehir belediyeleri, belediyeler, il özel idareleri ve bunlara ait tüzel kişilerin veya

bunlara bağlı müstakil bütçeli ve kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşların, Sosyal Güvenlik Kurumuna ait olan ve

Kuruma bağlı tahsil dairelerince 6183 sayılı Kanun kapsamında takip edilen borçları ile kira ve ecrimisil borçlarına

karşılık, mülkiyeti bu idarelere ait ve üzerinde herhangi bir takyidat bulunmayan taşınmazlardan Kurum tarafından

uygun görülenler Kurumun görevlendireceği üç temsilci ile taşınmazın bulunduğu yerdeki defterdarlık tarafından

görevlendirilecek iki temsilciden oluşan komisyon tarafından ve gerektiğinde bilirkişi mütalaası alınmak suretiyle

takdir edilecek değeri üzerinden, borçlu kurumun da uygun görüşü alınarak Kurum bütçesinin gelir ve gider

hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin Kurumca satın alınabilir. Bu idarelerin satın alınan taşınmazlarının tapu işlemlerine

esas olan ve yukarıda belirtilen şekilde tespit edilen değerine eşit tutarda Kuruma ait olan ve 6183 sayılı Kanun

kapsamında takip edilen borçları ile kira ve ecrimisil borçları terkin edilir.” Hükmünün yer aldığı, Yukarıda belirtilen

kanun hükümleri çerçevesinde taşınmazların satışının yapılmasına komisyonumuzca oy çokluğu ile karar verilmiştir.

”denilmektedir. Konu üyelerin oylamasına sunuldu.                                         

KARAR..........:           

Meclisce yapılan açık oylama sonucunda,  Gündem maddesinin ve ekli listenin Plan ve Bütçe Komisyonundan geldiği

şekliyle Üyelerden Emine Özlem ERBEY, Tolga ÇETİN ve Vahit YEN’in ret oylarına karşılık oy çokluğuyla kabulüne

karar verilmiştir.

2024

210

5.11.2024

Foça İlçesi İsmetpaşa Mahallesi 1834 Ada 15 Parsel Nolu Taşınmazın satışı hususu ile ilgili komisyon raporunun görüşülmesi.                                                                                                          

 Plan-Bütçe komisyonun 05.11.2024 tarihli raporunda “Meclisimizin 05.11.2024 tarihli toplantısının 1. Bileşiminin

1. Oturumunda komisyonumuza hava edilen Foça İlçesi İsmetpaşa Mahallesi

1834 Ada 15 Parsel Nolu Taşınmazın satışı hususunda; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun

“Taşınır ve taşınmaz satışı” başlıklı 46 ncı maddesi “Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinin her türlü taşınır

ve taşınmazlarının satışına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilidir. Satış bedelleri genel bütçeye gelir kaydedilir.

Diğer kamu idarelerine ait taşınır ve taşınmazların elden çıkarılması kanunlarında ve Cumhurbaşkanlığı

kararnamelerinde belirtilen yetkili organlarının kararıyla mümkündür. …” hükmünün yer aldığı, 5393 sayılı Belediye

kanunun 15. Maddesinin (h) bendinde Mahallî müşterek nitelikteki hizmetlerin yerine getirilmesi amacıyla, belediye

ve mücavir alan sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek, trampa

etmek, tahsis etmek, bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesis etmek belediyenin yetki ve imtiyazları arasında olduğu,

Adı geçen kanunun 18. Maddesinin (e) bendinde Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin

değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması hâlinde tahsisin kaldırılmasına;

üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesisine karar

vermek belediye meclisinin görev ve yetkileri arasında olduğu,  Adı Geçen kanunun 34 üncü maddesinin (g) bendinde

Taşınmaz mal satımına, trampasına ve tahsisine ilişkin meclis kararlarını uygulamak; süresi üç yılı geçmemek üzere

kiralanmasına karar vermek Belediye Encümeninin görev ve yetkileri arasında olduğu,  2886 sayılı Devlet İhale

Kanunu’nun 13 üncü maddesinde belediyelere ait ihaleler belediye encümenince bu Kanun hükümlerine göre yürütüleceği

hükmünün yer aldığı, Yukarıda belirtilen kanun hükümleri çerçevesinde taşınmazların satışının yapılmasına

komisyonumuzca oy çokluğu ile karar verilmiştir.”denilmektedir.                                                                                                                                 

KARAR..........:        

 Meclisce yapılan açık oylama sonucunda,  Gündem maddesinin Plan ve Bütçe Komisyonundan geldiği şekliyle

Üyelerden Emine Özlem ERBEY, Tolga ÇETİN ve Vahit YEN’in ret oylarına karşılık oy çokluğuyla kabulüne karar verilmiştir.

 

2024

211

5.11.2024

Bağarası Mahallesi 511 ada 1 parselde bulunan arsa nitelikli 1.163,13 m2 alanlı 1/1000 ölçekli uygulama imar planında

Belediye Hizmet Alanı olarak kayıtlı taşınmaza Reha Midilli Eğitim ve

Yaşlı Evi Vakfı tarafından bağış olarak 0-36 aylık Çocuk Evi yapılması ile ilgili Hukuk, İmar, Plan ve Bütçe

Komisyon Raporlarının görüşülmesi.                                                                           Plan ve Bütçe, Hukuk

Ve İmar Komisyon Raporlarında “ İlçemiz Bağarası Mahallesi 511 ada 1 parsele Reha Midilli Eğitim ve Yaşlı

Evi Vakfı tarafından bağış olarak 0-36 aylık Çocuk Evi yapılması ile ilgili olarak;  5018 sayılı kanunun 40. Maddesinde

Kamu Yararına kullanılmak üzere kamu idarelerine yapılan şartlı bağışlar ve yardımlar şart kılındığı amaca uygun

olarak bütçede açılacak tertibe gelir ve ödenek kaydedileceği,  5393 sayılı Belediye Kanununun 59.maddesinn (g)

bendinde bağışlar belediye gelirleri arasında olduğu, adı geçen kanunun 77. Maddesinde, kadın ve çocuklara yönelik

hizmetlerin yapılmasında beldede dayanışma ve katılımı sağlamak, hizmetlerde etkinlik, tasarruf ve verimliliği artırmak

amacıyla gönüllü kişilerin katılımına yönelik programlar uygulayacağı hüküm altına alındığı, adı geçen kanunun

15. Maddesinin (i) bendinde borç almak ve bağış kabul etmek belediyenin yetki ve imtiyazları arasında olduğu,

yine aynı kanunun 18.maddesinin (g) bendine göre şartlı bağışları kabul etmek belediye meclisinin görevleri

arasında olduğundan; İlçemiz Bağarası Mahallesi 511 ada 1 parsele Reha

Midilli Eğitim ve Yaşlı Evi Vakfı tarafından şartlı bağış olarak 0-36 aylık Çocuk Evi yapılmasına komisyonumuzca

oybirliği ile karar verilmiştir.”denilmektedir.                                                   

KARAR..........:   Meclisce yapılan açık oylama sonucunda, 

 Gündem maddesinin Plan ve Bütçe, Hukuk Ve İmar Komisyonlarından geldiği şekliyle oy birliğiyle kabulüne karar verilmiştir.

2024

212

5.11.2024

İlçemiz, Gerenköy Mareşal Fevzi Çakmak Mahallesi 513129 ada 12 parselde bulunan Belediyemize ait 22,00 m2

alanındaki hissenin diğer hissedarı tarafından satın alma talebi ile ilgili Hukuk, İmar, Plan ve Bütçe Komisyon

raporlarının görüşülmesi.   

Plan ve Bütçe, Hukuk Ve İmar Komisyon Raporlarında “02.10.2024 tarihli olağan meclis toplantımızda komisyonumuza

havale edilen;  İlçemiz Gerenköy Mareşal Fevzi Çakmak Mahallesi

513129 ada 12 parselde bulunan toplam 437,50 m2 alanındaki Belediyemize ait 44/875 nispetindeki 22,00 m2

alanındaki hissenin ..................... tarafından satın alınma talebiyle ilgili olarak; 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi

ve Kontrol Kanunun 3. Maddesine göre taşınır ve taşınmazlardan elde edilen her türlü gelirin  kamu geliri olduğu,

aynı kanunun 46. Maddesinde taşınmaz satışı bütçeye gelir kaydedileceği, 5393 sayılı Belediye Kanunun 59 .

maddesinin (d ) bendinde  taşınmaz malların satışından elde edilecek gelirler belediye gelirleri arasında sayıldığı,

İmar Kanunun 17. Maddesinin 3.fıkrasında “Ayrıca belediye veya valilikler ile şüyulu olan müstakil inşaat yapmaya

müsait bulunan imar parsellerinde, belediye veya valilikler, hisselerini parselin diğer hissedarlarına bedel takdiri

suretiyle satmaya, ilgililer satın almaktan imtina ederse, şüyuun izalesi suretiyle sattırmaya yetkilidir” hükmü yer

aldığından, adı geçen kanun gereği parselasyonun yapılmış olması ve başka ortak hissedarın olmaması kaydıyla

talep sahibine satılmasının uygun olduğu Plan ve Bütçe Komisyonunda oy çokluğu, İmar ve Hukuk Komisyonunda

oy birliği ile karar verilmiştir.”denilmektedir.                                                                                                                                                                        KARAR..........:                                          

 Meclisce yapılan açık oylama sonucunda,     

Gündem maddesinin Plan ve Bütçe, Hukuk Ve İmar Komisyonlarından geldiği şekliyle Üyelerden Emine Özlem

ERBEY, Tolga ÇETİN ve Vahit YEN’in ret oylarına karşılık oy çokluğuyla, diğer hissedarı .....................................’a

satışına karar verilmiştir.

2024

213

5.11.2024

İlçemiz, Yenibağarası Mahallesi, 556 ada 14 parselde bulunan 112,98 m2 alanındaki hissenin diğer hissedarı

tarafından satın alma talebi ile ilgili Hukuk, İmar, Plan ve Bütçe Komisyon

Raporlarının görüşülmesi.                                                                                                                                                                       

Plan ve Bütçe, Hukuk Ve İmar Komisyon Raporlarında “ 02.10.2024 tarihli olağan meclis toplantımızda

komisyonumuza havale edilen;  Yenibağarası Mahallesi 556 ada 14 parselde bulunan 112,98 m2 ’lik Belediyemiz

hissesinin diğer hissedarı olan ....................., tarafından satın alınması talebiyle ilgili olarak;  5018 Sayılı Kamu Mali

Yönetimi ve Kontrol Kanunun 3. Maddesine göre, taşınır ve taşınmazlardan elde edilen her türlü gelirin  kamu geliri

olduğu, aynı kanunun 46. Maddesinde taşınmaz satışı bütçeye gelir kaydedileceği, 5393 sayılı Belediye Kanunun

59 .maddesinin (d ) bendinde  taşınmaz malların satışından elde edilecek gelirler belediye gelirleri arasında sayıldığı,

İmar Kanunun 17. Maddesinin 3.fıkrasında “Ayrıca belediye veya valilikler ile şüyulu olan müstakil inşaat yapmaya

müsait bulunan imar parsellerinde, belediye veya valilikler, hisselerini parselin diğer hissedarlarına bedel takdiri

suretiyle satmaya, ilgililer satın almaktan imtina ederse, şüyuun izalesi suretiyle sattırmaya yetkilidir” hükmü yer

aldığından, adı geçen kanun gereği  parselasyonun yapılmış olması ve başka ortak hissedarın olmaması kaydıyla

talep sahibine satılmasının uygun olduğu Plan ve Bütçe Komisyonunda oy çokluğu, İmar ve Hukuk Komisyonunda

oy birliği ile karar verilmiştir.”denilmektedir.                                                            

KARAR..........:  

Meclisce yapılan açık oylama sonucunda,  Gündem maddesinin Plan ve Bütçe, Hukuk Ve İmar Komisyonlarından geldiği şekliyle Üyelerden Emine Özlem ERBEY, Tolga ÇETİN ve Vahit YEN’in ret oylarına karşılık oy çokluğuyla, diğer hissedar ...................'e satışına karar verilmiştir.

 

2024

214

5.11.2024

İlçemiz Yenifoça Mahallesi 10417 ada 12 parselde bulunan Belediyemize ait 20,22 m2 alanındaki hissenin

diğer hissedarı tarafından satın alma talebi ile ilgili Hukuk, İmar, Plan ve Bütçe ile Turizm ve Esnaf Komisyon

Raporlarının görüşülmesi.

 Hukuk, İmar, Plan ve Bütçe ile Turizm ve Esnaf Komisyon Raporlarında “02.10.2024 tarihli olağan meclis toplantımızda

komisyonumuza havale edilen;  İlçemiz Yenifoça Mahallesi 10417 ada toplam 385,96 m2 alanındaki 12 parselde

bulunan Belediyemize ait 1011/19298 nispetindeki 20,22 m2 alanındaki hissenin diğer hissedarı olan

................... tarafından satın alınma talebiyle ilgili olarak;  5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun

3. Maddesine göre, taşınır ve taşınmazlardan elde edilen her türlü gelirin  kamu geliri olduğu, aynı kanunun 46.

Maddesinde taşınmaz satışı bütçeye gelir kaydedileceği, 5393 sayılı Belediye Kanunun 59 .maddesinin (d )

bendinde  taşınmaz malların satışından elde edilecek gelirler belediye gelirleri arasında sayıldığı, İmar ve Şehircilik

Müdürlüğü’nün 35978 saylı imar durumu konulu yazısında 1/1000 ölçekli uygulama imar planı revizyonu kapsamında

ticaret-turizm-konut alanı içinde kaldığı bildirilmiş olup; İmar Kanunun 17. Maddesinin 3.fıkrasında “Ayrıca belediye

veya valilikler ile şüyulu olan müstakil inşaat yapmaya müsait bulunan imar parsellerinde, belediye veya valilikler,

hisselerini parselin diğer hissedarlarına bedel takdiri suretiyle satmaya, ilgililer satın almaktan imtina ederse, şüyuun

izalesi suretiyle sattırmaya yetkilidir” hükmü yer aldığından, adı geçen kanun gereği  parselasyonun yapılmış olması

ve başka ortak hissedarın olmaması kaydıyla talep sahibine satılmasının uygun olduğu Plan ve Bütçe Komisyonunda

oy çokluğu, İmar ve Hukuk ile Turizm ve Esnaf Komisyonlarında oy birliği ile karar verilmiştir.”denilmektedir.

Konu üyelerin oylarına sunuldu. 

KARAR..........:                                                                                                                                                                

 Meclisce yapılan açık oylama sonucunda, Gündem maddesinin Plan ve Bütçe, Hukuk, İmar ve Turizm Esnaf

Komisyonlarından geldiği şekliyle Üyelerden Emine Özlem ERBEY, Tolga ÇETİN ve Vahit YEN’in ret oylarına

karşılık oy çokluğuyla, diğer hissedarı .....................’e satışına karar verilmiştir.

2024

215

5.11.2024

İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Emlak ve Kamulaştırma Şube Müdürlüğünün talebi

doğrultusunda İlçemiz, Kazımdirik Mahallesi 509109 ada 1593 parselde bulunan 1/4 hissemizin İzmir İli

Menemen ve Foça Bağarası Atık Su Arıtma Tesisi olarak kullanılması düşünüldüğünden Belediyemize

ait taşınmazın 5393 sayılı Belediye Kanununun 75/d maddesi gereği

tahsis edilmesi ile ilgili Hukuk ve İmar Komisyon Raporlarının görüşülmesi.Hukuk ve İmar Komisyon

Raporlarında “02.10.2024 tarihli olağan meclis toplantımızda komisyonumuza havale edilen;  Foça İlçesi

Kazımdirik Mahallesi 509109 Ada 1593 parselde kayıtlı taşınmazın 3/4 hissesinin İZSU' ya, 1/4 hissesinin

Belediyemize ait olması nedeniyle, 1/4 hissemizin tahsis işlemi ile ilgili olarak;5393 sayılı Belediye Kanununun

75.maddesinde fıkrası hükmü uyarınca belediyeler “Kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve hizmetlerinde

kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına

devredebilir veya süresi yirmibeş yılı geçmemek üzere tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı kuruluşlara kiraya da

verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında kullanılması hâlinde, tahsis işlemi iptal edilir. Tahsis süresi

sonunda, aynı esaslara göre yeniden tahsis mümkündür” denildiği, ayrıca Kamu İdarelerine Ait Taşınmazların

Tahsis ve Devri Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre hazineden devir edilen taşınmazın kullanım amacı

değişmeyeceğinden, 10 yıl süreyle ortak kullanım için tahsis edilmesinin uygun olduğuna komisyonumuzca

oybirliği ile karar verilmiştir.” denilmektedir.  

KARAR..........:          

Meclisce yapılan açık oylama sonucunda,  Gündem maddesinin Hukuk ve İmar Komisyonlarından geldiği

şekliyle oy birliğiyle kabulüne karar verilmiştir.

2024

216

5.11.2024

Mülkiyeti Maliye Hazinesine ait Foça Belediyesine tahsisli olan Foça İlçesi, Fevzipaşa Mahallesi 163 ada

4 nolu parsel üzerinde bulunan “Atatürk Sosyal Yaşam Merkezi” binasının Belediyemiz ve Gediz Şube

Müdürlüğü Foça Yerel Hizmetler Birimi ile ortak kullanılması amacıyla 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun

75/d maddesi gereği tahsis edilmesi ile ilgili Hukuk, Komisyonu Raporunun görüşülmesi.      

Hukuk Komisyon Raporunda “02.10.2024 tarihli olağan meclis toplantımızda komisyonumuza havale edilen;

  Mülkiyeti Maliye Hazinesine ait Foça Belediyesine tahsisli olan Foça İlçesi, Fevzipaşa Mahallesi, 163 ada

4 No’lu taşınmaz üzerinde “Atatürk Sosyal Yaşam Merkezi” binasının Belediyeniz ve Gediz Şube Müdürlüğü

Foça Yerel Hizmetler Birimi ile ortak kullanılması için tahsis işlemi ile ilgili olarak;  5393 sayılı Belediye

Kanununun 75.maddesinnd fıkrası hükmü uyarınca belediyeler “Kendilerine ait taşınmazları, aslî görev ve

hizmetlerinde kullanılmak üzere bedelli veya bedelsiz olarak mahallî idareler ile diğer kamu kurum ve

kuruluşlarına devredebilir veya süresi yirmibeş yılı geçmemek üzere tahsis edebilir. Bu taşınmazlar aynı

kuruluşlara kiraya da verilebilir. Bu taşınmazların, tahsis amacı dışında kullanılması hâlinde, tahsis işlemi

iptal edilir. Tahsis süresi sonunda, aynı esaslara göre yeniden tahsis mümkündür” denildiği, ayrıca Kamu

İdarelerine Ait Taşınmazların Tahsis ve Devri Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre hazineden devir edilen

taşınmazın kullanım amacı değişmeyeceğinden, kanunda belirtilen süreyi

aşmamak kaydıyla ortak kullanım için tahsis edilmesinin uygun olduğuna komisyonumuzca oybirliği ile

karar verilmiştir.” denilmektedir.                                                                                        

 KARAR..........:    Meclisce yapılan açık oylama sonucunda, Gündem maddesinin Hukuk Komisyonundan

geldiği şekliyle oy birliğiyle kabulüne karar verilmiştir.

 

2024

217

5.11.2024

İlçemiz Yeniköy Mahallesi 516145 ada 389-390 Parselde Bilimler Vakfı lehine intifa hakkı tesis edilmesine

ilişkin Belediye Meclisimizin 04.07.2019 tarih ve 102 sayılı kararı ile 02.08.2019

tarih ve 122 sayılı kararının iptal edilmesi ile ilgili İmar ve Hukuk Komisyonu Raporlarının görüşülmesi.                                                                                                                                            

İmar ve Hukuk Komisyonu Raporunda “02.09.2024 tarihli olağan meclis toplantımızda komisyonumuza

havale edilen;  Mülkiyeti Belediyemize ait İlçemiz Yeniköy Mahallesi 516145 ada 386 parsel imar uygulaması

sonucunda Yeniköy Mahallesi 516145 ada 389 parsel ve 516145 ada 390 parsel olarak oluşan taşınmazda,

Bilimler Vakfı lehine intifa hakkı tesis edilmesine ilişkin

Belediye Meclisimizin 04/07/2019 tarih ve 102 sayılı Meclis Kararı ile 02/08/2019 tarih ve 122 sayılı Meclis

Kararının iptal edilmesi hususu ile ilgili olarak;  5393 sayılı Belediye Kanunun 75. Maddesi, 14. Maddesi,

18. Maddesinin hükümleri  ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun  “Taşınmaz Tahsisi”  başlıklı

47. Maddesi  hükmü birlikte değerlendirildiğinde tahsis işleminin Belediye meclislerinin bu konuya ilişkin

alacakları kararlar sadece Mahalli İdareler İle Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları Arasında olması gerektiği,

Belediyeye ait

taşınmazların tahsisine ilişkin usul ve esaslarının nasıl olması gerektiği ayrıntılı olarak hükme alan Sayıştay

Başkanlığı Genel Kurulunun 16.10.2017 tarihli ve 2017/1 Esas, 5415/1 Karar sayılı İlamı  ile Çevre Şehircilik

İklim Değişikliği Bakanlığı Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü’nün 09/02/2022 tarihli ve 2565576 Sayılı Ortak

Hizmet Projesi yapılması hakkında vermiş olduğu görüşe göre Belediye Meclisimizce alınan 2019 tarihli ve

102,122 Sayılı Meclis Kararlarının hukuka uygun olmadığı,  Bilimler Vakfı ile imzalanan 07.10.2019 tarihli

protokole bakıldığı zaman ise, tahsis işleminin mahalli idare veya kamu kurum ve kuruluşu niteliğinde

olmayan Bilimler Vakfı lehine yapıldığı anlaşıldığı,  Mülkiyeti Belediyemize ait olan 390 parselde (eski 386 parsel)

kayıtlı taşınmazın, Belediyemiz ile Bilimler Vakfı arasında imzalanan 07.10.2019 tarihli protokolle tahsisine

karar verilmesi işleminin hukuka uygun olmadığından Belediye Meclisimizin

04/07/2019 tarih ve 102 sayılı Meclis Kararı ile 02/08/2019 tarih ve 122 sayılı Meclis Kararının iptal edilmesinin

oyçokluğu ile karar verilmiştir.”denilmektedir.                                                     

KARAR..........:     Meclisce yapılan açık oylama sonucunda,   Gündem maddesinin Hukuk ve İmar Komisyonlarından

geldiği şekliyle Üyelerden Hüsnü BOZTEPE ve Murat YILDIZ’ın ret oylarına karşılık oy çokluğuyla kabulüne karar verilmiştir.

2024

218

5.11.2024

İlçemiz, Yenifoça Bucak Mevkii 1625 ve 1626 parselde 1/1000 ölçekli mevzi imar planı plan notu değişikliği

önerisi hususunun görüşülmesi.                                                                                  

KARAR............:     

 Meclisce yapılan açık oylama sonucu,İlçemiz, Yenifoça Bucak Mevkii 1625 ve 1626 parselde 1/1000 ölçekl

i mevzi imar planı plan notu değişikliği önerisi ile ilgili evrak incelemesi ve çalışmalar devam ettiğinden konunun

gündemde bırakılmasına, İmar komisyonunda görüşülmek üzere tekrardan sevk edilmesine, Oy birliği ile karar verilmiştir.